ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

کم سن و سال ترین ثروتمندان جهان در سال 2011 !

iran-stars.com


پول پارو کردن، آنهم در اوج جوانی آرزویی است که البته از قدیم گفته اند بر جوانان عیب نیست! داشتن پول و سرمایه هنگفت، اما برای برخی از جوانان نه تنها آرزو نیست که به حقیقت پیوسته است.
در این گزارش قصد داریم جوانانی را به شما معرفی کنیم که به معنای واقعی کلمه پول پارو می کنند و در حالی که چند تن از آنان کمتر از 40 سال دارند، پول خردشان میلیون است و با میلیارد سر و کار دارند.
جوانان ترین ثروتمندان دنیا از نگاه مجله فوربس را بشناسید:


1. داستین موسکوویتز

سن:25 سال

ثروت: 2/7 میلیارد دلار
 

iran-stars.com


هم اتاقی مارک زاکربرگ در دوران دانشگاه و سومین کارمند فیس بوک، جوانترین ثروتمند دنیاست. وی که تنها 8 روز با زاکربرگ فاصله سنی دارد، به همراه وی درس و دانشگاه در هاروارد را رها کرد و به کالیفرنیا رفت تا به همراه رفیق شفیق خود تمام وقت خود را صرف کار بر روی شبکه ای اجتماعی کند.

وی که ابتدا مسوول ارشد بخش تکنولوژی و سپس معاون زاکربرگ در فیس بوک شد، در سال 2008 از این شبکه اجتماعی جدا شد تا شرکت نرم افزاری آسانا را تاسیس کند.

2. مارک زاکربرگ

سن: 26 سال

ثروت: 13/5 میلیارد دلار

iran-stars.com
 
این روزها نام مارک زاکربرگ مترادف پول و سرمایه شده است. شبکه اجتماعی که او بنیانش را نهاد، آنقدر قوی بود که نقش کلیدی در انقلاب های تونس، مصر، یمن و لیبی ایفا کرد. همین نقش پررنگ دلیلی کافی برای محبوبیت صدچندان و در نتیجه سرازیر شدن سرمایه به سمت فیس بوک است.

زاکربرگ بدون هیچ تردیدی و با یک محاسبه سرانگشتی ثروتمندترین جوانی این روزهاست که به لطف ابتکار و تکنولوژی مدرن به این ثروت هنگفت رسیده است.

3. آلبرت وون تارن اوند تاکسیز

سن: 27 سال

ثروت: 2 میلیارد دلار

 iran-stars.com


این جوان آلمانی تنها 8 سال داشت که سر از فهرست ثروتمندترین های فوربس درآورد، اما به صورت رسمی در سال 2001 و همزمان با تولد 18 سالگی اش صاحب ارثی هنگفت شد. ثروتی که وی صاحبش شد، شامل املاک و مستغلات، شرکت هنری-فناوری به علاوه 30 هزار هکتار جنگل در آلمان است.

4. اسکات دانکان

سن: 28 سال

ثروت: 3/1 میلیارد دلار
 

iran-stars.com


وی که پسر مرحوم دن دانکان است، پس از مرگ پدر کنترل امپراطوری یکی از خط لوله های نفت در آمریکا به ارزش 12/4 میلیارد دلار را به عهده گرفت. وی در کودکی با فقر بزرگ شد، اما امرزو صاحب بیش از 49 هزار مایل خط لوله در آمریکاست.

5. ادواردو ساورین

سن: 29 سال

ثروت: 1/6 میلیارد دلار


iran-stars.com

 
از جمله همراهان زاکربرگ در فیس بوک بود که صاحب 30% سهام این شرکت شد، اما خیلی زود رابطه آنها با شکایت زاکربرگ از ساورین بهم خورد و این جوان آمریکایی هم اکنون تنها صاحب 2% از سهام فیس بوک است که البته چون سهام متعلق به فیس بوک است، حتی 1% آنهم هم مبلغی قابل توجه به شمار می آید.

6. یانگ هیویان

سن: 29 سال

ثروت: 4/1 میلیارد دلار


iran-stars.com

 
تنها زن حاضر در بین 10 ثروتمد جوان دنیا از چین است. وی که پدرش رئیس یکی از بزرگترین سرمایه های چین در گوانگژو است، به لطف این سرمایه پدر در این لیست قرار گرفته است.

در سال 2007 پدر هیویان پیش از اینکه سهام این دارایی را به عموم واگداز کند، آن را به دخترش بخشید و امسال نیز سود فروش شرکت او بیشتر شده است.

7. فهد حریری

سن: 30 سال

ثروت: 1/5 میلیارد دلار


iran-stars.com

 
کوچکترین پسر نخست وزیر پیشین لبنان، رفیق حریری، با ارثیه ای که پدرش برای او بر جا گذاشت، توانسته در فهرست ثروتمندان جوان قرار گیرد. وی که در حال حاضر در پاریس زندگی می کند پس از مرگ پدر در سال 2005 سهامدار شرکت عربستانی Oger ساخت وساز، مخابرات و املاک و مستغلات پدر شد.

8. سین پارکر

سن: 30 سال

ثروت: 1/6 میلیارد دلار


iran-stars.com

 
این کارآفرین آمریکایی که رئیس موسسان فیس بوک بود، شرکت هایی چون napster را تاسیس کرد. وی که یک تاجر در عرصه تکنولوژی است، از جمله جوانترین ثروتمندان حال حاضر دنیا محسوب می شود.

9. ایمان حریری

سن: 32 سال

ثروت: 1/5 میلیارد دلار


iran-stars.com

 
فرزند دیگر رفیق حریری، رئیس جمهور فقید و پیشین لبنان، هم مثل برادرش در لیست ثروتمندان جوان قرار گرفته است. وی که رئیس هیئت مدیره شرکت عربستانی Oger، فعال در زمینه ساخت و ساز، مخابرات و املاک و مستغلات است، به لطف ارثی که پدر برایش باقی گذاشته پول پارو می کند.

10. یوشیکازو تاناکا

سن: 34 سال

ثروت: 2/2 میلیارد دلار


iran-stars.com 
موسس شبکه اجتماعی Gree، بزرگترین شبکه اجتماعی ژاپن، شاید روزی جا پای زاکربرگ و فیس بوک بگذارد و به جای قرار گرفتن در رده دهم این فهرست، صدرنشین شود.




iran-stars.com

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد