ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

هشدار به کسانی که از سیستم عامل آندروید استفاده میکنند!

iran stars

بار دیگر شاهد نا امن بودن سیستم عامل های موبایل هستیم،و اینبار نوبت آندروید،این سیستم عامل که طرفداران زیادی در سطح جهان دارد و یکی از زیباترین و پرکاربردترین سیستم عامل های عرضه شده برای موبایل ها و تبلت ها به شمار میرود به تازگی اعلام شده است که دارای یک حفره امنیتی بسیار خطرات است که احتمالا توسط شرکت سازنده این سیستم عامل در آن بوجود آمده است.

به گزارش بخش خبری ایران استارز به نقل از فارس این سیستم عامل به گونه ای طراحی شده است که تمام اطلاعات شخصی ،مکانی،هویتی و دیگر اطلاعات شخصی کاربران را در اختیار شرکت های تبلیغاتی قرار میدهد،این در حالی است که شرکت سازنده ی این سیستم عامل به طور کلی آن را تکذیب کرده و این ادعا را رد میکند.

به وسیله این حفره امنیتی  اطلاعات شخصی ،فهرست تماسها و دیگر اطلاعات مهم دیگر به طور مستقیم به سرور شرکت های تبلیغاتی انتقال میابد تا این شرکت ها از اطلاعات کاربران برای کسب درآمد خود استفاده نمایند.

اما درباره این حفره امنیتی میتوان گفت که  پروتکل های موجود در این سیستم عامل که موسوم به ClientLogin هستند در نسخه ۲٫۳٫۳ وجود  داشته اند و موجب این سوء استفاده شده اند.و جالب تر آنست که گوگل هیچ راه حلی را برای رفع این مشکل پیشنهاد نکرده و همچنان این حفره امنیتی در این سیستم عامل اطلاعات شخصی کاربران را در اختیار شرکتهای تبلیغاتی
این اطلاعات حساس به سرورهای شرکت های تبلیغاتی منتقل شده و برای نمایش آگهی های مرتبط با علائق هر فرد مورد استفاده قرار می گیرد. این پروتکل به علت آسیب پذیری های مختلف یکی از ابزار مهم مورد استفاده هکرها برای حمله به گوشی های مجهز به سیستم عامل آندروید نیز هست.
یک پیشنهاد برای دارندگان گوشی ها ها و تبلت هایی که از این سیستم عامل استفاده میکنند،  اگر از وایرلس برای اتصال به اینترنت استفاده میکنید مراقب اطلاعات شخصی خود باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد