ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

اجازه ندارم که از خدا بپرسم "چرا من؟"



آرتور اش قهرمان افسانه ای تنیس هنگامی که تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت، با تزریق خون آلوده، به بیماری ایدز مبتلا شد.
طرفداران آرتور از سر تا سر جهان نامه هایی محبت آمیز برایش فرستادند.
یکی از دوستداران وی در نامه خویش نوشته بود: "چرا خدا تو را برای ابتلا به چنین بیماری خطرناکی انتخاب کرده؟"
آرتور اش، در پاسخ این نامه چنین نوشت:...
در سر تا سر دنیا
بیش از پنجاه میلیون کودک به انجام بازی تنیس علاقه مند شده و شروع به آموزش می کنند.
حدود پنج میلیون از آن ها بازی را به خوبی فرا می گیرند.
از آن میان قریب پانصد هزار نفر تنیس حرفه ای را می آموزند
و شاید پنجاه هزار نفر در مسابقات شرکت می کنند
پنج هزار نفر به مسابقات تخصصی تر راه می یابند.
پنجاه نفر اجازه شرکت در مسابقات بین المللی ویمبلدون را می یابند.
چهار نفر به مسابقات نیمه نهایی راه می یابند.
و دو نفر به مسابقات نهایی.
وقتی که من جام جهانی تنیس را در دست هایم می فشردم هرگز نپرسیدم که "خدایا چرا من؟"
و امروز وقتی که درد می کشم، باز هم اجازه ندارم که از خدا بپرسم :"چرا من؟"

مجموعه ۳۰ والپیپر جدید از ویندوز محبوب ۷

iran stars


مجموعه ۳۰ پس زمینه با کیفیت و سایز بالا از ویندوز هفت و ویستا که توسط سایت ایران استارز جمع آوری شده است. این تصاویر دارای سایزهای بسیار بالایی می باشند که بسیار مناسب برای قرار گرفتن به عنوان پس زمینه ی ویندوز می باشند . گرافیک تصاویر بدون وصف بوده و بسیار واقعی است. در این مجموعه فوق العاده زیبا از  ویندوز هفت ۳۰ عکس با فرمت Jpg موجود است.

ادامه مطلب ...

حادثه 11 سپتامبر از فضا چگونه دیده شد!

iran stars


این تصویر توسط دوربین پیشرفته نقشه‌برداری هوایی سازمان فضایی آمریکا (ناسا) در جریان برنامه رصد هوایی شماره ۷ زمین (NASA’s Landsat) برداشته شده است.


این تصویر برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی را پس از واقعه تروریستی یازدهم سپتامبر نشان می‌دهد. اگر فکر می‌کنید که این تصویر بلافاصله پس از حمله گرفته نشده است باید بگویم درست حدس زده‌اید این تصویر در فردای آن روز و در ساعت ۱۱:۳۰ صبح دوازدهم سپتامبر عکسبرداری شده است و در ان برج‌های دو قلوی تجارت جهانی همچنان در حال دود کردن هستند.

توصیه‌های امنیتی گوگل به کاربران ایرانی

iran stars


تیم امنیتی گوگل در ای‌میلی به زبان فارسی که برای بیشتر کاربران ایرانی جی‌میل ارسال کرده، توصیه‌هایی مهم برای افزایش ایمنی و جلوگیری از سرقت اطلاعات کاربرانش ارایه داده است.

ادامه مطلب ...

مهین ترابی بازیگر ایرانی که تصمیم گرفت مجرد بماند !!

iran stars


دلش پر است؛ نگاه‌های بی منطق جامعه به زن را می‌شمارد و به سنگ‌هایی می‌رسد که جلوی پای بازیگران زن است. دیروز از شهرت خوشش نمی‌آمد چون با طرز فکر مردم شهرش آشنا بود و امروز هم از شهرت بیزار است چون تغییری در دیدگاه مردم ندیده است.
 
از مشکلاتی که جلوی راه بازیگران زن وجود دارد می‌گوید و به نقطه‌ای خیره می‌شود، عمق نگاهش حاکی از تجربه‌های تلخ و شیرین است. صدایش را رساتر می‌کند و پای زن بودنش را وسط می‌کشد و باز مقتدرانه به هدفش افتخار می‌کند و جسورانه ایده‌هایش را مرور می‌کند. با مهرانه مهین ‌ترابی از شکست گفتیم چون موفقیتش را باور داشتیم.

بخش‌هایی از گفتگوی همشهری مثبت با مهین ترابی در ادامه می‌آید:

ادامه مطلب ...

شک دارم به همسرم !!!!

iran stars


رابطه یک جاده ۲طرفه است. چرا فکر می کنید که همسرتان باید به شما اعتماد کند و هیچ رازی در مقابل شما نداشته باشد، درحالی که خودتان نمی توانید به او اعتماد کرده و حقایق زندگی تان را برایش بیان کنید؟

ادامه مطلب ...

10 اختراع بی نظیر مسلمانان که جهان را متحول کرد

iran stars


پروفسور سلیم الحسنی» رئیس بنیاد علوم، فناوری و تمدن  می گوید: حفره ای در دانش بشر به وجود آمده است زیرا ما از تاریخ رنسانس به تاریخ یونانیان پریده ایم و بخشی را نادیده گرفته ایم. برخی ابتکارات مسلمانان اکنون در موزه علوم لندن به صورت نمایشگاهی درآمده و« الحسنی» امیدوار است این نمایشگاه بتواند مشارکت فرهنگ های غیر غربی از جمله فرهنگ های اسلامی را که زمانی در کشورهایی مانند اسپانیا و پرتغال، جنوب ایتالیا و بخش هایی از چین حکمفرما بوده اند، آشکار سازد.
در میان برترین ابداعاتی که توسط مسلمانان در جهان صورت گرفته و به گونه ای پایه ابداعات جدیدتر و پیشرفته تر را فراهم آورده، .«پروفسور سلیم الحسنی» رئیس بنیاد علوم، فناوری و تمدن 10 ابتکار برتر را به این ترتیب انتخاب کرده است:

ادامه مطلب ...

جواب این سه پرسش را چگونه می دهید؟

iran stars


هر زمان شایعه ای روشنیدید و یا خواستید شایعه ای را تکرار کنید این فلسفه را در ذهن خود داشته باشید! در یونان باستان سقراط به دلیل خرد و درایت فراوانش مورد ستایش بود. روزی فیلسوف بزرگی که از آشنایان سقراط بود،با هیجان نزد او آمد و گفت:سقراط میدانی راجع به یکی ازشاگردانت چه شنیده ام؟

 سقراط پاسخ داد:

"لحظه ای صبر کن.قبل از اینکه به من چیزی بگویی از تومی خواهم آزمون کوچکی را که نامش سه پرسش است پاسخ دهی."

مرد پرسید:سه پرسش؟

سقراط گفت:بله درست است.قبل از اینکه راجع به شاگردم بامن صحبت کنی،لحظه ای آنچه را که قصدگفتنش را داری امتحان کنیم.

اولین پرسش حقیقت است.کاملا مطمئنی که آنچه را که می خواهی به من بگویی حقیقت دارد؟مرد جواب داد:

"نه،فقط در موردش شنیده ام."

سقراط گفت:"بسیار خوب،پس واقعا نمیدانی که خبردرست است یا نادرست . حالا بیا پرسش دوم را بگویم،"پرسش خوبی"آنچه را که در موردشاگردم می خواهی به من بگویی خبرخوبی است؟"

مردپاسخ داد:

"نه،برعکس…"

سقراط ادامه داد:

"پس می خواهی خبری بد در مورد شاگردم که حتی درموردآن مطمئن هم نیستی بگویی؟"

مردکمی دستپاچه شد و شانه بالا انداخت سقراط ادامه داد:

"و اما پرسش سوم سودمند بودن است.آن چه را که می خواهی در مورد شاگردم به من بگویی برایم سودمند است؟"

مرد پاسخ داد:"نه،واقعا…"

 سقراط نتیجه گیری کرد:"اگرمی خواهی به من چیزی رابگویی که نه حقیقت داردونه خوب است و نه حتی سودمند است پس چرا اصلا آن رابه من می گویی؟

نه موضوع جالب و عجیب از زندگی انیشتین

iran stars


همگی ما می‌دانیم که انیشتن این فرمول[e=mc2] را کشف کرد. اما واقعیت آن است که چیز های کمی‌در مورد زندگی خصوصی‌اش نمیدانیم...
9 موضوع شگفت انگیز از زندگی آلبرت انیشتن، که شما هیچ گاه آنان را نمی‌دانستید.همگی ما می‌دانیم که انیشتن این فرمول[e=mc2] را کشف کرد. اما واقعیت آن است که چیز های کمی‌در مورد زندگی خصوصی اش می‌دانیم.

ادامه مطلب ...

افتخارات یک گوسفند!!!!!!!

iran stars


در ابتدا که خواستم افتخارات خودم رو به رشته ی قلم در بیارم یک الاغی گفت: «آخه گوسفند! یک گوسفند چه افتخاراتی می تونه در طول زندگی اش داشته باشه؟!» بهش گفتم: «خب الاغ! تو فکر کردی همه مثل تو خرن(!)، من کارهایی تو زندگی ام کردم که عمراً خرهایی مثل تو، توی خواب شبشون هم ببینن!» گفت: «مثلاً؟!» و گفتم: ...
 
(1) برخلاف این آدم ها که اینقدر ادعاشون میشه، من در هیچ سنی از پوشک استفاده نکردم و همیشه مثل یک گوسفند هر جا که دلم می خواسته کارم رو انجام دادم. لازمم نیس خودمو نگه دارمو از همین سوسول بازیا که شما دارین
 
(2) چهار ماه پیش به عنوان اولین گوسفندی که در صندلی جلوی وانت نشست اسمم در کتاب رکوردهای گینس چاپ شد. یادش بخیر، بعد از اینکه همه ی گوسفندا رو مثل گوسفند انداختن پشت وانت، جایی واسه من پشت وانت نمود!
لحظه ی سوار شدنم در صندلی جلو چه لحظه ی باشکوهی بود ...اشک تو چشام جمع شده بود... مدت ها بود جامعه ی گوسفندان آرزو داشت یکی از اونها یه این موقعیت دست پیدا کنه و بالاخره من اولین گوسفندی بودم که تونسته بودم روی صندلی جلوی وانت بشینم. فقط حیف آخراش یک افسر راهنمایی رانندگی زد توی حالمون! بعد از اینکه ماشین رو نگه داشت بهم گفت: «آخه گوسفند مگه جای تو روی صندلی جلوی ماشینه؟! بعدشم چرا کمربند ایمنی ات رو نبستی گوسفند؟!»
 
(3) یک روز برای کوتاه کردن چمن ورزشگاه ما رو به استادیوم بردند. هر چه گفتیم روی این چمن با کفش راه رفتن و غیربهداشتیه فایده نداشت! می گفتن زود چمن ها رو بخورین که الآن دوربین 90 میاد می بینه چمن های ورزشگاه بلنده! ما هم که فهمیدیم قراره دوربین 90 بیاد اینقدر آروم آروم چمن خوردیم که بالاخره خبرنگارهای 90 رسیدن و از ما فیلم گرفتن. افتخار از این بزرگتر که تصویر ما رو توی برنامه ی 90 نشون دادن؛ بع؟!

(4) قیمتم این روزها کلی بالا رفته و گوشتم کلی خاطر خواه پیدا کرده! همه می خوان جیگرمو بخورن!کاش فقط جیگر بود همه جام خوردنیه... بعدشم در دوران شیردهی من قیمت شیر (اونم از نوع آبکی!) شده لیتری1000 تومن؛ اگه این بالا رفتن ارزشم افتخار نیست پس چیه؟! بع؟!

(5) و بزرگترین چیزی که بهش افتخار می کنم اینه که تا حالا آزارم به هیچکس نرسیده، حتی وقتی یکی بزنه توی سرم مثل گوسفند سرمو پایین می اندازم و جوابشو نمی دم؛عین خیلی از ادما عقده ای بار نیمدم... بع!

سخنان زیبا از خورخه لوییس بورخس

iran stars


- وقتی به چیزی می‌رسی بنگر که در ازای آن از چه گذشته‌ای
 iran stars
- همیشه حرفی را بزن که بتوانی بنویسی، چیزی را بنویس که بتوانی امضایش کنی و چیزی را امضا کن که بتوانی پایش بایستی

iran stars

ادامه مطلب ...

اس ام اس خنده دار شهریور ماه 90

iran stars


هیچ کادوی زشت و به درد نخوری دور انداخته نمیشود،

فقط از خانه ای به خانه دیگر و از شخصی به شخص دیگر منتقل میشود !

iran stars
وقتی قراره که من برات نقش زاپاس رو بازی کنم

ازم انتظار نداشته باش که

دعایی غیر از پنچر شدنت ، برات بکنم !

iran stars

ادامه مطلب ...

شگفت انگیزترین و جالبترین افرادی که به کما رفتند !!!

iran stars


1- دختر کوچکی که بعد از بیرون آمدن از کما آهنگ ماما میا را خواند
وقتی که Layla Towsey بعد از بیماری مننژیت به کما رفت، خانواده اش او را بوسیدند و با او خداحافظی کردند چون دیگر انتظار نداشتند که او از کما بیرون بیاید. این باور کردنی نبود اما Layla بعد از 3 سال از کما بیرون آمد و شروع به خواندن آهنگ ماما میا کرد. این آهنگی بود که مادرش کتی، وقتی Layla در کما بود برای او می خواند. دکترها تشخیص ادند که Layla بخاطر بیماری مننژیت B و منینگوکوکال به کما رفته است. Layla بعد از اینکه از کما بیرون آمد 5 روز در قسمت مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شد. همین که Layla از کما بیرون آمد و شروع به خواندن آهنگ ماما میا کرد تلویزیون فیلمی از مریل استریپ را پخش می کرد و او همین طور که فیلم را نگاه می کرد آهنگ می خواند. او خیلی زود توانست بدون استفاده از دستگاه نفس بکشد. تنها مشکلی که وجود داشت و خانواده اش را نگران می کرد این بود که خونش کمی آلوده شده بود. اما این هم خیلی زود برطرف شد و Layla خیلی زود به خانه برگشت.

iran stars

ادامه مطلب ...

گــران تـریـن مـواد غـذایی جـهـان را بـشـناسـید

iran stars


1. زعفران یکی از گران ترین اقلام غذایی جهان است. برای تهیه نیم کیلو زعفران باید از 50 تا 70 هزار گل زعفران استفاده کرد، یعنی حدوداً یک زمین فوتبال گل! قیمت خرده فروشی زعفران در جهان بسته به نوع از 1100 تا 11000 دلار به ازاء هر کیلوگرم متغیر است. زعفران در ایران هم قیمت بالایی دارد. سایت زعفران را ببینید. قیمت هر کیلو زعفران از دو میلیون تومان تجاوز می کند.

iran stars

ادامه مطلب ...

همه چیز درباره «پرندگان خشمگین»

iran stars


دیگر کمتر کاربر و گیمری پیدا می‌شود که نسخه‌ای از بازی پرندگان خشمگین را بر روی تلفن همراه خود نصب نکرده و یا بر روی رایانه خود آنرا تجربه نکرده باشد.
دیگر کمتر کاربر و گیمری پیدا می‌شود که نسخه‌ای از بازی پرندگان خشمگین را بر روی تلفن همراه خود نصب نکرده و یا بر روی رایانه خود آنرا تجربه نکرده باشد.

بهمین دلیل تصمیم گرفتیم که یک پرونده از این بازی و تاریخچه آن و سایر نکاتی که شاید برای علاقمندان این بازی جالب باشد را در پرونده‌ای جمع و جور تقدیم خوانندگان خود بکند.

ادامه مطلب ...

" نتایج ازدواج آقایان "

iran stars


 قبل از ازدواج : خوابیدن تا لنگ ظهر
بعد از ازدواج : بیدار شدن زودتر از خورشید
نتیجه اخلاقی : سحر خیز شدن

iran stars

ادامه مطلب ...

عوارض گذاشتن لپ تاپ روی پا

iran stars


استفاده طولانی مدت لپ تاپ بر روی پا سبب سوزش، التهابات پوستی می شود.


زهره تهرانچی متخصص پوست با بیان این مطلب افزود: استفاده طولانی مدت لپ تاپ بر روی پا سبب سوزش، التهابات پوستی می شود.

این متخصص پوست ادامه داد: همچنین گذاشتن لب تاپ بر روی ران پا در حین استفاده می تواند زمینه ساز نوعی اختلال پوستی یعنی تغییر رنگ پوست از سرخی به قهوه ای شود  که مهمترین علت آن قرار گرفتن در مجاورت گرما به مدت طولانی است.

تهرانچی افزود: التهابات پوستی طولانی مدت می تواند زمینه ساز ابتلا به بیمارهایی همچون سرطان پوست شود.

این متخصص پوست تصریح کرد: همچنین این موضوع سبب بروز سوختگی حاد نیز می شود.

نظریه «عینک ذهن» کانت

iran stars


گاه یک تصویر چقدر زیبا می تواند، مفاهیمِ عمیق فلسفی و معرفت شناسی را نشان دهد.

نظریه «عینک ذهن» کانت، همه تلاشش را کرده تا همین نکته کاریکاتور را توضیح دهد...

قصه ی این کرگدن، قصه ی ماست؛ ما شاخی جلوی چشمانمان نداریم که با آن، همه جهان را در دو طرفِ یک شاخ ببینیم اما ذهنمان پر است از پیشفرض ها و پیش داوری ها...

همه ما تصور می کنیم که بی طرفانه قضاوت می کنیم و منطبق با واقع ، مثلِ همین کرگدنِ رئالیست!

مثل او تصور می کنیم، که میانِ همه جهان شاخی است زیبا و جهان دو نیمه است : نیمی این سوی شاخ، نیمی آن سوی شاخ !!!

غافل از اینکه به ذهنمان عینکی است، نادیده!

قضاوت، کار سختی است ، قضاوت در هر کاری...

شاید بد نباشد که اول از خودمون بپرسیم که آیا در جایگاهی هستیم که بخواهیم قضاوت کنیم یا نه؟!

آیا لازم هست که حتما قضاوت کنیم؟!!

و آیا برای آرامش دادن به افکاری که به ذهنمان هجوم میاورند، دنبال یک استنتاج و قضاوت هستیم که این ذهن را آرام کنیم؟!!

آیا برایمان سخت هست که فقط یک ناظر در دنیای پیرامونمان و بر یک واقعه باشیم؟!

چرا ناظر بودن بدون قضاوت برایمان سخت شده است...؟!!

معروف ترین ایرانیانی که مجرد بودند

سید جمال الدین اسدآبادی همدانی


iran stars


سید جمال الدین اسدآبادی همدانی از بزرگترین مصلحان و بیدارگران در جهان اسلام است که بعد از گذشت نزدیک به ۱۱۵ سال از شهادت مظلومانه اش در گوشه زندان جور حکومت عثمانی ، نامش زنده است و افکارش جاوید.
این مجاهد بزرگ در طول زندگی اش شاگردان بسیاری پروش داد ولی به دلیل عدم تشکیل خانواده و ازدواج نکردن ، فرزند و یادگاری برجای نگذاشت . شهید مرتضی مطهری در مورد سید جمال الدین اسدآبادی چنین عنوان می کند: سید جمال هر کار ممکن را برای درمان درد های جامعه انجام داد.مانند مسافرت ها،تماس ها،سخنرانی ها،نشر کتاب ومجلات،تشکیل حزب و جمعیت و حتی ورود و خدمت در ارتش بهره جست.در عمر 60 ساله خود(1314-1254 ه.ق )ازدواج نکرد و تشکیل عائله نداد زیرا با وضع غیر ثابتی که داشت و هر زمانی در کشوری به سر می برد و گاهی در تحصن یا تبعید یا تحت نظر بود،نمی توانست مسئولیت تشکیل خانواده را برعهده بگیرد.

iran stars

ادامه مطلب ...

لوازم آرایشی شما را نازا می کند!

iran stars


آیا می‌دانید که بسیاری از لوازم آرایش‌هایی که استفاده می‌کنید غیراستاندارد هستند و هیچ سازمانی آن‌ها را موردتایید قرار نداده است؟ اگر باردار هستید خطر نه‌تنها متوجه شماست بلکه سلامت جنین‌تان را نیز به خطر می‌اندازد.

ادامه مطلب ...

قبل از ازدواج تکلیف این ها را روشن کنید

iran stars


قبل از این‌که تصمیم به ازدواج بگیرید باید ببینید ‌چقدر حاضرید با مشکلات احتمالی کنار بیایید. یادتان نرود زندگی با هر آدمی مشکلات خودش را دارد اما شما باید با کسی زیر یک سقف بروید که تحمل ساختن با مشکلاتش را دارید.
زندگی زیر یک سقف فقط به یک احساس وابسته نیست؛ این تصمیم خیلی سخت‌تر از آن است که فکرش را می‌کنید. اگر بی‌پروا پیش بروید و واقعیت را نادیده بگیرید، خیلی زود با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوید که نه‌‌می‌توانید حل‌شان کنید و نه اینکه از شرشان خلاص شوید. تمام مشکلاتی که در دوره نامزدی به سادگی از آن‌ها می‌گذشتید یا این‌که با یک قهر چند ساعته به آن‌ها پاسخ می‌دادید، بعد از ازدواج می‌توانند برای‌تان به یک دردسر بزرگ تبدیل شوند. برای فرار از دردسرهای بعدی، بهتر است همین حالا با مشکلات، ارتباط‌تان و سختی‌های زندگی مشترک‌تان روبه‌رو شوید. شاید روبه‌رو شدن با تمام چیزهایی که سعی می‌کردید نادیده‌شان بگیرید کار آسانی نباشد اما اگر پیش از زندگی زیر یک سقف، چند قدم بردارید می‌توانید بهتر تصمیم بگیرید و موفق‌تر پیش بروید.

ادامه مطلب ...

شــما چه‌ جور آدمی هستید؟

iran stars


 همان‌طور که می‌دانید شخصیت یکی از جالب‌ترین موضوعات روان‌شناسی، چه برای روان‌شناسان و متخصصان و چه برای عامه مردم است. روان‌شناسان، شخصیت را از جنبه‌های مختلف تقسیم‌بندی و نامگذاری می‌کنند.  آن‌ها با این تقسیم‌بندی‌ها می‌توانند انسان‌ها و رفتار و کردارشان را بهتر بشناسند و برای درمان، اصلاح رفتار و خصوصیات شخصیتی‌شان بهترین راه‌ها را بیابند. یکی از این تقسیم‌بندی‌ها نامگذاری افراد به 2 تیپ شخصیتی A و B است.  قبل از آن‌که درباره این تیپ‌های شخصیتی صحبت کنیم و خصوصیات افرادی که این تیپ‌ها را دارند، بگوییم، با پر کردن این پرسشنامه می‌توانید بفهمید جزو کدام تیپ شخصیتی هستید: A یا B؟


در این پرسشنامه پاسخی را که با ویژگی‌های شخصیتی شما منطبق است، انتخاب کنید. تا جایی که می‌توانید، سریع پاسخ دهید و هیچ سوالی را بدون جواب نگذارید.  اگر بین انتخاب «بله» یا «خیر» مردد بودید، گزینه «نمی‌دانم» را انتخاب کنید.


  A بهتر است یا B ؟

چه شما جزو تیپ‎ A ‎باشید و چه خصوصیات تیپ‎ B ‎را داشته باشید، به این معنی نیست که یکی از دیگری بهتر است. تیپ‎ A ‎و‎ B ‎نوعی طبقه بندی و نامگذاری خصوصیات رفتاری و شخصیتی شماست. البته قرار گرفتن در حد انتهایی هر کدام از این تیپ‌های شخصیتی می‌تواند در زندگی فردی و اجتماعی شما اشکال ایجاد کند. به‌خصوص تمایل شدید به رفتارهای تیپ‎ A ‎می‌تواند برای شما مشکلات جسمی ایجاد کند. داشتن حس بلند پروازی، رقابت جویی و پیشرفت بسیار خوب است اما همیشه عجله داشتن، همیشه در اضطراب بودن و برای هر موضوع و مشکل کوچک یا بزرگی برای خود استرس مضاعف ایجاد کردن، می‌تواند در دراز مدت بر روح و روان و برجسم‌تان اثر گذاشته، هم باعث ایجاد بیماری‌های روحی و هم باعث ایجاد و تشدید بیماری‌های جسمی مانند بیماری‌های قلبی- عروقی، سکته، فشار خون، بیماری‌های گوارشی و زخم معده و سرطان ‌شود.

ادامه مطلب ...

درد دل دختر و پسرهای دم بخت

iran stars


اشعار زیر درد دلهای دختر دم با مادرش و پسر دم بخت با پدرش می باشد:

ادامه مطلب ...

بازیگری که تغییر جنسیت داد‌

iran stars


چهره‌اش برای خیلی‌ها آشناست؛ خیلی‌ها هنوز نقش‌آفرینی‌اش را در فیلم‌های «سربازهای جمعه»، «تیغ‌زن»، «تسویه حساب» و «استشهادی برای خدا» به خاطر دارند. خیلی‌ها هم او را با « آناهیتا» و «سرزمین کهن» به یاد می‌آورند.

چهره ارسطو نقطه مشترک این فیلم‌ها و سریال‌هاست؛ چه در روزهایی که فرزانه بود و با هویتی زنانه نقش بازی می‌کرد و چه حالا که سامان است و در قالب یک مرد در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف بازی می‌کند.

او یکی از قدیمی‌ترین بازیگران حیطه بازیگری و یکی از مشهورترین ترنسکشوال‌های کشورمان است که بعد از 42 سال تغییر جنسیت داده؛ خودش که می‌گوید: «نه چیزی برای پنهان کردن دارم و نه ترسی از حرف زدن درباره گذشته‌ام» شاهد این ادعا عکس‌های دوران فرزانگی‌اش است که در گوشه و کنار خانه‌اش دیده می‌شوند؛ عکس‌هایی که سامان آنها را دور نینداخته است.

ادامه مطلب ...