ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

میوه ای مفید در برابر بیماری ‌های مرگبار

iran stars


این میوه شما را در برابر بیماری های مرگبار مسلح می کند و ...

گوجه فرنگی با قیمت نسبتا مناسب به طور گسترده در دسترس تمام مردم قرار دارد و اکثر افراد در گروه‌های سنی و فرهنگ‌های مختلف از خوردن آن لذت می‌برند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، متخصصان تغذیه در آمریکا در یک بازبینی مطالعاتی دریافته‌اند که خوردن مقادیر بیشتری گوجه فرنگی و فرآورده‌های آن سلامت افراد را بهبود می‌بخشد و حتی می‌تواند خطر ابتلا به بیماریهای خطرناک و کشنده مثل سرطان، پوکی استخوان و بیماریهای قلبی – عروقی را کاهش دهد.

متخصصان مرکز ملی ایمنی و فناوری غذا در ایالت ایلینویز در این مطالعه نقش فرآورده‌های گوجه فرنگی را در سلامت و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها بررسی کردند. آنها دریافتند که گوجه فرنگی بزگترین منبع آنتی اکسیدان قدرتمند لیکوپن است. برخلاف مواد مغذی موجود در اکثر میوه‌ها و سبزی‌ها، لیکوپن تنها ریزمغذی‌ است که حتی پس از طبخ و فرآوری نیز بیشتر خاصیت خود را حفظ می‌کند.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی کانسراتیزپرسونال، گوجه فرنگی درعین حال حاوی سایر مکانیسم‌های محافظتی از جمله عملکردهای ضد التهابی و ضد ترومبوسی (تشکیل لخته خون در قلب یا عروق) است.
این کارشناسان تاکید دارند که طبق مطالعات پیشین بین مصرف گوجه فرنگی و کاهش خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی و برخی از بیماریهای جدی دیگر رابطه مستقیم وجود دارد.
این بازبینی به طور معضل در مجله «لایف استایل مدیسین» منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد