ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

توصیه‌های امنیتی گوگل به کاربران ایرانی

iran stars


تیم امنیتی گوگل در ای‌میلی به زبان فارسی که برای بیشتر کاربران ایرانی جی‌میل ارسال کرده، توصیه‌هایی مهم برای افزایش ایمنی و جلوگیری از سرقت اطلاعات کاربرانش ارایه داده است.


تیم امنیت گوگل: ما به‌تازگی خبردار شدیم که دستبرد اطلاعاتی به یک شرکت هلندی که در زمینه تایید اعتبار سایت‌های اینترنتی فعالیت می‌کند، می‌تواند از نظر امنیتی ارتباطات اینترنتی شما از جمله جی‌میل شما را دچار مشکل کرده باشد. با این‌که سیستم‌های اینترنتی گوگل مورد دستبرد قرار نگرفته‌اند، ما این اطلاعات را برایتان می‌فرستیم چرا که اولویت نخست ما حفاظت از حریم شخصی و امنیت کاربرانمان است.


توجه داشته باشید که دریافت این ای‌میل لزوما به این معنی نیست که حساب کاربری شما بدون اطلاع شما توسط اشخاص دیگری مورد استفاده قرار گرفته است.

در حالی که کاربران مرورگر کروم از این تهدید محافظت می شدند، به همه کاربران در ایران توصیه می‌کنیم که گام‌های مشخصی برای تامین امنیت حساب خود بردارند.

1. رمز عبور خود را تغییر دهید. ممکن است به هنگام ورود به حسابتان از شما خواسته شده باشد که رمز عبورتان را تغییر دهید. اگر این‌طور نیست، شما می‌توانید آن را به طور مستقیم از تنظیمات حساب Google خود تغییر دهید.

2. از اعتبار گزینه‌های بازیابی حساب کاربری‌تان اطمینان حاصل کنید .آدرس ای‌میل دوم، شماره تلفن‌ها و سایر اطلاعات می‌توانند درصورت فراموشی یا سرقت رمز عبورتان، به کمک شما بیایند که دوباره به حسابتان وارد شوید. این گزینه‌ها را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که درست و به‌روز هستند.

3. وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی را که مجاز به دسترسی به حساب کاربری شما هستند، چک کنید و اجازه دسترسی را از آن‌هایی که آشنا به نظر نمی‌رسند (یا مشکوک هستند) بگیرید. می‌توانید این لیست را از تنظیمات حساب کاربری Google خود ببینید.

4. تنظیمات Gmail خود را برای آدرس باز-ارسال (Forward) یا حساب‌های کنترل‌کننده مشکوک چک کنید.

5. به هشدارهایی که در مرورگر وب شما نمایش داده می‌شوند به دقت توجه کنید و بدون توجه با کلیک از آنها عبور نکنید.

اگر فکر می‌کنید که حساب کاربری شما مورد دستبرد قرار گرفته است، می‌توانید مراحل بازیابی حساب را از طریق Gmail Help Center شروع کنید.

از توجه شما متشکریم،

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد