ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

خواب نیمروزی، باعث سکته می شود!

iran-stars


تغییراتی در حین خواب در بدن انسان ایجاد می‌شود که اگر آن تغییرات در روز رخ بدهد این مسئله به ضرر بدن است و برای عروق مغز اثر مخرب دارد و فرد را مستعد ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی می‌کند.


یک متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه خواب نیمروزی، اصولا از نظر علم پزشکی بهداشتی نیست، عنوان کرد: خواب نیمروزی را حتی برای تقویت حافظه نیز توصیه نمی‌کنیم.

دکتر فرامرز امیری افزود: خواب نیمروزی سبب افزایش مرگ و میر، سکته‌های قلبی و سکته‌های مغزی می‌شود.

وی ضمن بیان این مطلب که اگر بناست افراد در میان روز، تجدید قوا کنند نباید این میزان استراحت به بیش از 15دقیقه برسد، اظهار کرد: اگر به انجام فعالیتی چون درس خواندن مشغول هستید، این استراحت الزاما به معنای عدم فعالیت و خوابیدن نیست، یک پیاده‌روی ساده و یا گوش دادن به یک موسیقی هم می‌تواند به عنوان استراحت ذهن در فواصل درس خواندن مفید واقع شود. زیرا مطالعه ممتد نیز موجب افت کارکرد مغز می‌شود.

امیری با اشاره به این‌که خواب نیمروزی در علم پزشکی امروز، خواب مضر محسوب می‌شود، اظهار کرد: تغییراتی در حین خواب در بدن انسان ایجاد می‌شود که اگر آن تغییرات در روز رخ بدهد این مسئله به ضرر بدن است و برای عروق مغز اثر مخرب دارد و فرد را مستعد ابتلا به سکته‌های قلبی و مغزی می‌کند.

این متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: کسی هم که کمبود خواب شبانه دارد بهتر است مشکل خوابش را حل کند نه اینکه بخواهد آن را با خو

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد