ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

کی گفته وقتی شادی، غذا نخور؟!

iran-stars.com


از آنجایی که همه ما یک نوعی کارشناس هستیم و با خواندن یک مجله سلامت یا صحبت‌های یک دکتر تصور می‌کنیم دیگر همه چیز را در مورد دنیای پزشکی می‌دانیم، اسیر باورهایی می‌شویم که پای‌بند بودن به آن‌ها می‌تواند تاثیرات معکوسی را در سلامت و به خصوص وزن‌تان بگذارد. قابل توجه خانم‌هایی که با پشتکار رژیم‌های سخت غذایی را دنبال می‌کنند! قبل از هر چیز اطلاعات خود را در مورد باورهای زیر چک کنید تا به دام اشتباهات رایج سلامت نیفتید.


اشتباه: برای این‌که رژیم بگیرم منتظر یک زمان مناسب هستم

حقیقت: زمان مناسب همین حالاست و هرچه زودتر باید شروع کنید. هرگز خودتان را با این جمله که الان خیلی زود است و من آمادگی برای رژیم ندارم، فریب ندهید. هر چه بیشتر زمان را از دست بدهید از نتایج خوب داشتن یک بدن سالم، عقب می‌مانید.


اشتباه: وقتی پا به سن می‌گذارید دیگر باید بی‌خیال سلامت و داشتن یک اندام خوب و سالم شد

حقیقت: شما در هر سنی که باشید با داشتن یک رژیم غذایی سالم می‌توانید اندامی زیبا و سالم داشته باشید. داستان‌های موفقیت زیادی وجود دارد که افرادی مسن از سلامت و شادابی همانند جوانان برخوردار هستند و داشتن یک رژیم خوب و تحرک بدنی رمز طراوت آن‌ها به حساب می‌آید، در هر سنی که هستید دست به کار شوید.


اشتباه: برای سالم بودن باید از خوردن غذاهای بد جلوگیری کرد

حقیقت: سلامت بدن شما با خوردن غذاهای سالم تضمین می‌شود و به جای تاکید روی غذاهایی که نباید بخورید و دشمن فرض کردن آن‌ها، روی غذاهایی که می‌تواند سلامت‌تان را 2برابر کند، توجه کنید. بیشتر کارشناسان از غذاها دشمنانی ساخته‌اند که نوعی ترس را در افراد ایجاد می‌کند اما در قدم اول باید بیاموزید که به جای ترس از غذاهای ناسالم، به‌دنبال غذاهای مفید باشید.


اشتباه: برای لذت بردن، غذا نخورید چون چاق می‌شوید

حقیقت: خوردن یک دسر یا یک شام عالی که بتواند خستگی یک کار روزانه را از شما بیرون کند، اصلا اشتباه نیست. وقتی غذایی را با احساس خوب بخورید در شما تاثیر خوبی را ایجاد می‌کند اما در کنار این لذت یاد بگیرید که غذاهای خوب را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید. با همه وجود از غذایی که می‌خورید لذت ببرید.




اشتباه: برای ثابت نگه داشتن قند خون و لاغری از خوردن غذاهایی که حاوی کربوهیدرات هستند، دوری کنید

حقیقت: خوردن پروتئین و کربوهیدرات میزان قند خون را متعادل نگه می‌دارد. برای همین هرگز کربوهیدرات را از سبد غذایی‌تان قطع نکنید چون برای بدن‌تان مفید هستند. کسانی که به‌دلیل چاقی، کربوهیدرات را از برنامه غذایی خود حذف می‌کنند، به باور نادرستی دچار شده‌اند که نتیجه آن شاید لاغری مورد دلخواه‌شان باشد اما سلامت و طراوت را به‌دنبال ندارد.




iran-stars.com

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد