ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

خوردنی‌هایی که نمی‌خوریم!!!

iran-stars.com


به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، رژیم غذایی انسان‌ها شامل مواد غذایی بسیاری می‌شود که هر کدام از آن‌ها دارای خواص و نکات مثبت و منفی خاص خود هستند. در این میان مواد غذایی پر فایده‌ای وجود دارند که متاسفانه از طرف بسیاری از انسان‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مواد غذایی پرفایده‌ای که خیلی مورد استفاده انسان قرار نمی‌گیرد آشنا کنیم.


کلم
این سبزی بسیار مفید از جمله مواد غذایی است که در سالهای دور‌تر در کشور ما بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه خیلی توسط نسل جوان مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. این ماده غذایی پر فایده دارای خواص ضد سرطان است.

برگ چغندر
گیاه دیگری که در بسیاری از آش‌های سنتی ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد حاوی ماده «carotenoid» که برای سلامتی چشم مفید است.

دارچین
این ادویه خوش عطر و طعم می‌تواند در بسیاری از غذا‌ها و حتی نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار بگیرد اما متاسفانه استفاده از آن حتی در کشور ما نیز محدود است. این ادویه می‌تواند در کنترل قند و همچنین کلسترول خون مفید واقع شود.

آب انار
این نوشیدنی و خوردن آن مسئله‌ای است که بستگی به ذائقه شما دارد و البته خوشبختانه در کشور ما طرفداران بسیار زیادی دارد. متاسفانه فصلی بودن این میوه خوشمزه و پرخاصیت باعث شده است تا در تمام سال به سادگی به آن دسترسی نداشته باشیم. این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان بوده و همچنین از میزان فشار خون افراد نیز می‌کاهد.

ماهی ساردین
این غذا بیشتر به صورت کنسرو در کشور ما موجود است و متاسفانه خیلی در بین ایرانیان طرفدار ندارد. این غذای مفید دارای منابع بسیار غنی امگا-۳ و همچنین کلسیم هستند. از دیگر مواد مغذی موجود در این گونه از ماهی می‌توان به: سری کامل ویتامین‌های ب، روی، پتاسیم، آهن، منگنز و فسفر نیز اشاره کرد.

زردچوبه
این ادویه خوشبختانه در کشور ما بسیار مورد استفاده قرار گرفته و در بسیاری از غذاهای سنتی ایرانی کاربرد دارد. این ادویه به عنوان پادشاه ادویه‌ها شناخته می‌شود و دارای خواص ضد سرطانی و ضد التهابی است.

زغال اخته
این میوه ترش مزه را تنها افرادی مصرف می‌کنند که علاقه فراوانی به ترشی جات دارند. این میوه به صورت یخ زده نیز بخش زیادی از خواص خود را حفظ کرده و در عین حال در تحقیقات انجام شده مشخص شده است که اثر مناسبی بر روی حافظه دارد.

کدو تنبل
این گیاه دارای مقادیر زیادی از فیبر و همچنین ویتامین Aاست. فیبر به شما کمک می‌ند که بدون جذب کالری برای مئت طولانی احساس سیری داشته باشید و ویتامین A نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

 

 

 

iran-stars.com

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد