ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

طرز تهیه کوفته‌برنجی: یشنهادی عالی برای ماه رمضان

iran-stars.com


غذایی که پیش‌رو دارید، ترکیبی است دلنشین از برنج ایرانی و موادی که معمولا در آشپزی مدیترانه‌ای مورداستفاده قرار می‌گیرد. با اینکه طرز تهیه آن بسیار ساده است، اما طعم آن به شکل شگفت‌انگیزی با ذائقه ایرانی سازگار است. برای تهیه این غذا، از گبه برنج عربی و کوفته برنج ایتالیایی کپی‌‌برداری کرده و تغییرات کوچکی در آن داده‌ام. محصول نهایی غذایی است که متعلق به هیچ‌جا نیست، جز شکم افراد مشکل‌پسند! علاوه بر این، کوفته‌برنجی مذکور برای افرادی که در ماه مبارک رمضان علاقه‌ای به پخت و پز مداوام ندارند، پیشنهاد فوق‌العاده‌ای است می‌توانید آن را در فریزر و داخل کیسه پلاستیکی نگهداری کرده و نیم‌ساعت قبل از سرو خارج کرده و در روغن سرخ کنید.


یک غذای ترکیبی ایرانی- مدیترانه​ای

مواد لازم برای 12 کوفته:

      برنج نیم‌دانه: 2 پیمانه

      سیب‌زمینی متوسط: یک عدد، پوست‌کنده و خرد شده

      زردچوبه: 2 قاشق مرباخوری

      مرغ: نصف سینه‌مرغ پخته و خردشده

      زیتون: 6عدد، حلقه‌حلقه

      فلفل دلمه رنگی: یک‌دوم پیمانه

      پنیر موتزارلا: 50 گرم، رنده شده

      روغن ذرت یا آفتابگردان: یک پیمانه

      پودرسوخاری: یک‌دوم پیمانه

      نمک و فلفل قرمز: به میزان لازم


روش تهیه:

1- سینه مرغ، زیتون،‌ فلفل دلمه و پنیر را در ظرفی ریخته و نمک و فلفل به اندازه کافی اضافه کنید، سپس آن را در یخچال بگذارید.

2- برنج و سیب‌زمینی را در یک قابلمه ریخته و آنقدر آب سرد بریزید که به اندازه 2 بندانگشت روی آن را بگیرد. 2 قاشق مرباخوری نمک را همراه زردچوبه اضافه کرده و روی شعله زیاد به جوش آورید، سپس شعله را کم کرده و در آن را ببندید تا کاملا پخته و آب آن کشیده شود. در این مدت چندبار آن را هم بزنید تا ته نگیرد و به اطراف قابلمه نچسبد. برنج و سیب‌زمینی باید کاملا پخته و نرم شده و آب نداشته باشد.

3- پس از اینکه برنج و سیب‌زمینی سرد شد، آن را با گوشتکوب له کرده یا یک‌بار آن را چرخ کنید تا کاملا نرم و یکدست شود.

4- یک کاسه آب کنار دست‌تان بگذارید. دست‌تان را خیس کرده و از مایه برنج به اندازه یک گردو بردارید. آن را گلوله کنید، سپس با انگشت شست داخل آن را گود کنید به طوری که حداقل نصف قاشق غذاخوری از مایه مرغ داخل آن جا بگیرد. داخل کوفته را پر کرده و به آرامی آن را با دست جمع کرده و گرد کنید تا مایه در مرکز کوفته قرار بگیرد، سپس آن را کمی پهن کرده و در پودرسوخاری غلتانده و در یک سینی بچینید. این کار را ادامه دهید تا مایه برنج و مرغ درون آن تمام شود.

5- روغن را در یک تابه روی شعله متوسط داغ کرده و هر طرف کوفته‌ها را 8 تا 10 دقیقه در آن سرخ کنید تا روی آن کاملا برشته و طلایی شود. کوفته‌ها را از روغن خارج کرده و روغن آن را با حوله کاغذی بگیرید، با سالاد شیرازی یا سالاد کاهو سرو کنید.


نکته :

1- تابه‌ای انتخاب کنید که سطح روغن در آن به اندازه نصف ارتفاع کوفته‌ها باشد تا دور آن نیز سرخ شود.

2- مایه داخل کوفته می‌تواند هرچیزی باشد، حتی می‌توانید داخل آن را تنها با پنیر پر کنید.

3- کوفته برنجی روغن زیادی جذب می‌کند، بنابراین حتما موقعی کوفته را در آن قرار دهید که روغن داغ شده باشد. درصورت نیاز روغن اضافه کنید و به هیچ‌عنوان از روغن سرخ‌کردنی استفاده نکنید.

4- شکل این کوفته‌ها لزوما گرد نیست، اما باید طوری باشد که یکنواخت سرخ شود.

5- می‌توانید به جای سرخ کردن با قلم‌مو کوفته‌ها را چرب کنید، در سینی فر چیده و با دمای 200 درجه سانتی‌گراد 30 دقیقه یا تا زمانی‌که هر دوطرف آن برشته شود، آن را بپزید. فقط فراموش نکنید که پس از 15دقیقه کوفته‌ها را از فر خارج کنید. آنها را پشت‌‌و روکنید، مجددا کمی روغن هردوطرف آنها مالیده و دوباره در فر قرار دهید.




iran-stars.com

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد