ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

ستاره مشرقی

هر آنچه به دنبالش هستید...

برندگان جوایز «نوبل مسخره» 2012 +عکس

iran-stars.com


یک تیم متشکل از دانشمندان انگلیسی و آمریکایی که موفق به کشف معادله‌ای برای پیش‌بینی شکل موی دم اسب شده بودند، توانستند جایزه ایگ‌نوبل امسال را به دست بیاورند.
خبرگزاری ایسنا: یک تیم متشکل از دانشمندان انگلیسی و آمریکایی که موفق به کشف معادله‌ای برای پیش‌بینی شکل موی دم اسب شده بودند، توانستند جایزه ایگ‌نوبل امسال را به دست بیاورند.
پاتریک وارن، ریموند گلدستاین،‌ رابین بال و جوزف کلر جوایز خود را در جشنی در دانشگاه هاروارد دریافت کردند.


جایزه ایگنوبل تقلیدی تمسخرآمیز از جایزه نوبل است که همه ساله تقریباً در زمان اعلام نتایج جایزه نوبل به ۱۰ موفقیت برتر که «ابتدا باعث خنده و سپس به فکر فرو رفتن مردم شود» اعطا می‌شود. این جایزه توسط مجله طنز علمی سالنامه Annals of Improbable Research سازمان‌دهی می‌شود.
 
دیگر برندگان ایگنوبل 2012 شامل تیم‌هایی هستند که به بررسی چگونگی شناسایی میمون‌ها توسط یکدیگر از پشت و دلیل بیرون ریختن قهوه از فنجان در حال حرکت پرداخته‌اند.

اگرچه برخی از این تحقیقات ممکن است به نظر مسخره باشند اما بسیاری از آنها با هدف مقابله با مشکلات جهان واقعی طراحی شده و در مجلات علمی منتشر شده‌اند.

برای مثال معادله شکل موی دم اسبی به محاسبه سفتی الیاف موی سر،‌ تاثیر گرانش و وجود فرخوردگی و موج تصادفی که در موی انسان رایج بوده، برای مدلسازی رفتار احتمالی این مدل مو می‌پردازد.

این محاسبات در کنار یک کمیت جدید که این تیم آنرا «عدد راپانزل» نامیده‌اند می‌تواند برای پیش‌بینی شکل مو در زمان آویخته شدن از پشت سر به شکل دم‌اسبی مورد استفاده قرار بگیرد.

iran-stars.com

 
جشن ایگ‌نوبل در سالن تئاتر ساندرز هاروارد، بیست و دومین مراسم برگزار شده از زمان آغاز این رویداد توسط مجله Annals of Improbable Research به شمار می‌رود.

این مراسم همیشه با همراهی برندگان جایزه نوبل واقعی برگزار می‌شود که که عهده‌دار تحویل جوایز هستند. شرکت‌کنندگان 60 ثانیه برای ارائه یک سخنرانی پذیرش جایزه وقت دارند. اگر سخنرانی از این زمان بیشتر طول بکشد، یک دختر جوان مسئولیت فریاد زدن و تکرار کلمه «خسته‌کننده» را بر عهده دارد. از دیگر سنتهای این جشن، پرتاب موشکهای کاغذی توسط همه افراد حاضر در جشن است.

iran-stars.com

 
فهرست کامل برندگان ایگ‌نوبل 2012 به شرح زیر است:

جایزه روانشناسی: آنیتا ایرلند و رولف زوان به همراه تولیو گوادالوپ برای پژوهش «تکیه بر سمت راست باعث کوچکتر به نظر رسیدن برج ایفل می‌شود»

جایزه صلح: شرکت روسی SKN برای تبدیل مهمات قدیمی روسی به الماس‌های جدید

جایزه صوت‌شناسی: کازوتاکا کوریهارا و کوجی تسوکادا از ژاپن برای ساخت مسدودکننده سخنرانی(SpeechJammer)، دستگاهی که در سخنرانی فرد با بازتاب صدای خود آن با یک تاخیر کوچک اختلال وارد می‌کند.

جایزه علم اعصاب: کریگ بنت، ابیگیل بیرد، مایکل میلر و جورج وولفورد از آمریکا برای نمایش قابلیت محققان مغز برای مشاهده فعالیت معنی‌دار مغزی در هر جا حتی در یک ماهی آزاد مرده با استفاده از ابزار پیچیده و آمار ساده

جایزه شیمی: جانسون پترسون برای حل معمای چرایی خاکستری شدن موهای افراد در خانه‌های خاصی از یک شهر سوئدی

جایزه ادبیات: دفتر پاسخگویی کل آمریکا برای انتشار گزارشی در مورد گزارش‌هایی که آماده‌سازی گزارشی را در مورد گزارشی در مورد گزارشهایی در مورد گزارشهایی توصیه می‌کند.

جایزه فیزیک: پاتریک وارن، ریموند گلدستاین،‌ رابین بال و جوزف کلر برای محاسبه تعادل نیروهای شکل‌دهنده و حرکت‌دهنده مو در حالت موی دم‌اسبی. جوزف کلر به طور جداگانه یک جایزه ایگ را برای ساخت قوری‌های بدون چکه در سال 1999 دریافت کرد که در آن زمان مورد تقدیر قرار نگرفته بود.

جایزه دینامیک مایعات: روزلان کرچتنیکوف و هانس مایر برای برای بررسی دینامیک نوسانات مایعات برای درک آنچه در زمان حرکت فرد با یک فنجان قهوه روی می‌دهد.

iran-stars.com

جایزه ساختمان بدن: فرانس دووال و جنیفر پوکورنی برای کشف اینکه شامپانزه‌ها می‌توانند شامپانزه‌های دیگر را با دیدن تصاویری از پشت آنها شناسایی کنند.

جایزه پزشکی: امانوئل بن سوسان و میشل آنتونیتی از فرانسه برای توصیه به پزشکان در حال انجام کولونوسکوپی در خصوص چگونگی کاهش شانس ترکیدن بیماران!




iran-stars.com

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد